15 ani de Cabrel

Standard

Astăzi se împlinesc 15 ani de când am auzit pentru prima dată de Francis Cabrel, un cântăreţ francez a cărui muzică o îndrăgesc tare mult.

În ’96 aveam 12 ani, eram în Franţa, iar familia la care locuiam asculta mult jazz şi blues. Pe atunci nu ştiam decât de Michael Jackson şi Sandra. Îmi amintesc perfect ce s-a întâmplat când mi-au vorbit de Cabrel.

Voiau să-mi facă un cadou şi nu ştiau ce. Fusesem în dimineaţa aceea prin oraş şi m-au tot întrebat în faţa aproape fiecărei gherete sau a fiecărui magazin ce să-mi cumpere şi dacă am văzut ceva ce mi-ar plăcea, să le spun şi ei mă cadorisesc. Fiind foarte ruşinoasă le-am spus ca nu-mi trebuie nimic, că nu vreau să se deranjeze pentru mine etc. Ajunşi acasă şi dezamăgiţi fiind că mie nu-mi făcuseră cu ochiul decât o pereche de ochelari ca de clown, galben fosforescent, prea ieftini ca se fie consideraţi un cadou, s-au gândit că poate o casetă cu muzică mi-ar fi plăcut. M-au întrebat dacă ascult Francis Cabrel. Răspunsul meu a venit prompt şi natural: “da”. Minţeam, normal.

“Ai auzit ultimul album?”

“Bineînţeles.”

“Îl ai?”

“Nu.”

“Perfect! Îl înregistrăm pe casetă şi ţi-l dăm.”

Bine că nu m-au întrebat de piesa preferată. Nu cred că m-ar fi dus mintea să spun că îmi plac toate, ca să mă eschivez. Mi-au dat o casetă de 90 min. O am şi acum; e negru cu verde.

A fost prima dată când am ascultat jazz şi pe Cabrel. M-au cucerit pe loc. Plăcerea s-a extins şi s-a transformat în pasiune. Mi-am cumpărat toate albumele lui, le-am ascultat şi răs-ascultat , am învăţat toate versurile. Astăzi ascult cu aceeaşi bucurie albumul cadou şi le sunt recunoscătoare francezilor pentru iniţiere.

La corrida

 

 

Leave a Reply

