Rezoluţiile începutului de an

Standard

Aud la începutul fiecărui an oameni care vorbesc despre “rezoluţii”. E o modă, sau e de bun augur, sau o tradiţie… habar n-am. Mărturisesc că mi s-a întâmplat şi mie ca la gongul de ora 00:00 dintre ani să-mi fac o listă cu priorităţi sau must-do-uri pentru anul care tocmai începe. Mărturisesc de asemenea că nu m-am ţinut niciodată de ce mi-am promis cu solemnitate în acele momente. Probabil că dacă ne lipseşte motivaţia în general, asta ar putea constitui un bun picior propulsator în fund.  Şi suntem cu toţii atât de solemni când ne făgăduim nouă înşine aceste lucruri importante, încât mergem până la a le spune tuturor celor pe care-i întâlnim despre imboldul pe care tocmai ni l-am dat. Minunat. Dar de ce trebuie să aşteptăm noaptea de revelion pentru a lua rezoluţii? De ce nu facem rezoluţii spunând “de ACUM nu mai fac cutare sau cutare?” Treaba asta e ca şi cu dietele pe care unii ne dorim să le ţinem. “De luni nu mai mănânc după 5 după-masa.” De ce de luni? De ce nu chiar de azi?

E doar un pretext, nu e de niciun bun augur sau mai ştiu eu ce. Aşa că eu m-am lăsat de rezoluţiile fără dorinţa reală din spatele lor. Ştiu foarte bine că mai devreme sau mai târziu tot voi ceda. Aşa sunt eu şi aşa cred că sunt mulţi alţii. Suntem slabi (nu fizic) şi de cele mai multe ori automotivaţia nu e suficientă. Nici pe departe. Dacă nu ne “pune cineva pistolul la tâmplă” sau nu ne ameninţă cu ceva, nu ne suntem de ajuns.

“Lunea următoare” se transformă în” lunea de după lunea următoare” şi tot aşa. Am ajuns să-mi trebuiască o motivaţie destul de bună pentru a ieşi din casă. Înainte o făceam chiar şi de plăcere. Acum, dacă nu am un scop precis (ca de exemplu să-mi ţin orele ca să-mi iau salariul la sfârşit de lună) îmi vine greu să nu stau în faţa computerului sau a vreunei cărţi. Clişeul “ştiu că pot şi ştiu că o voi face” nu-mi mai transmite nimic. Poate îmi provoacă în cel mai bun caz un oftat prelung.

Rezoluţia mea pentru 2009 este să nu mai am/iau rezoluţii.

Leave a Reply

