Jazz-ul tămăduitor

Standard

roberto

Locul 3 in topul concertelor la care am asistat este ocupat, de joia trecută, de cel susţinut de Roberto Fonseca (pianistul de la Buena Vista Social Club) şi formaţia Temperamento, care au venit pe la noi pentru a-şi promova noul album “Zamazu”. Trebuie să recunosc că nu mă aşteptam să fiu atât de încântată, dar spre marea mea bucurie am avut ocazia să ascult un jazz cu influenţe cubaneze de nota 10. A fost un concert în timpul căruia mintea nu mi-a zburat deloc în alte părţi, n-am avut timp să mă gândesc la altceva în cele aproximativ 2 ore, atât de mult au reuşit să mă ţină în priză cele 7 instrumente şi cei 5 muzicieni (Fonseca-pian, Joel Hierrezuelo -percuţie, Javier Zalba -clarinet, flaut, saxofon, Ramsés Rodríguez -baterie şi Omar Gonzalez -contrabas). Cele două regrete pe care le am sunt că locaţia a fost una în care lumea “savurează” totul de pe scaune şi o eventuală ridicare în picioare nu ar fi fost primită tocmai cu surle şi trâmbiţe şi că preţul biletului a fost doar 30 lei. Pe o asemenea muzică mie nu-mi vine să stau pe scaun şi cu atât mai puţin să nici nu dau foarte tare din cap din grijă ca cei din spate să vadă cât mai bine. Dimpotrivă: mi-ar plăcea să dansez, să fredonez, să strig când şi când, dacă jazz-ul o cere, normal.

Absolut toate melodiile cântate mi-au plăcut şi m-au binedispus, confirmându-mi încă o dată că muzica pe care o îndrăgesc cel mai mult e jazz-ul, cu sunetele vulcanice, nefiltrate ale instrumentelor sale, cu vocile abrupte şi cuvintele adesea necuvinte, cu ritmul de multe ori vedetă, cu reflectoarele pironite alternativ pe fiecare instrument în parte.

Bucurie tristă, pasiune, dedicaţie, muncă temeinică şi o colaborare reuşită. Recomand cu căldură tuturor iubitorilor jazz-ului albumul “Zamazu”; e imposibil să dezamăgească.

Leave a Reply

