Manele după cărţi

Standard

Ieri mi s-a întâmplat pentru a doua oară un lucru extrem de neplăcut. Am iesit din Cutia cu Muzică sau dacă vreţi, Music Box, de la Schimb de Cărţi pe la 18:10. Foarte bine dispusă în urma plăcutei întâlniri cu “schimbătorii” (vreo 25 la număr), am făcut primul pas în stradă. A fost suficient. Suficient cât să-mi redobândesc scârba şi să-mi amintesc (la timp) că nu toţi oamenii sunt ca şi cei pe care-i ascult / văd la genul de întâlniri menţionat (considerat de unii – am aflat ieri de la Ama – o “sectă”). Ce mă determină să spun asta: după mai- sus-pomenitul prim pas înspre exterior, m-a izbit (rău de tot) o înşiruire de sunete alambicate care puse cap la cap (dacă or fi având aşa ceva) ar forma ceea ce numim scurt şi cuprinzător: o manea. Un domn -din câte se auzea- şcolit striga cât îl ţineau bojocii că are bani şi implicit este şi respectat de duşmani. Serafica voce se înălţa dintr-un telefon mobil pesemne destul de “performant”. Două fete strălucitoare (la propriu – de la cantitatea considerabilă de aur de pe diferite părţi ale corpurilor) fredonau “along” cu un aer de distincţie, de parcă ar fi interpretat cel puţin o arie celebră. A fost pentru mine ca o palmă (ce palmă?! un pumn! ce pumn?! un picior mare şi gros!) peste ochi şi urechi în acelaşi timp. Si nu e prima dată când mi se întâmplă lucrul ăsta. Data trecută a fost când am ieşit de la ediţia cu nr. 10 a Schimbului. Aceeaşi abominabilă “muzică” (sa ma ierte iubitorii de Muzică pentru îndrăzneala de a o numi astfel), o altă parte a urbei, după un la fel de plăcut Schimb. Mai bine ar fi început grindina şi mai bine mi-ar fi căzut nişte bucăţi de gheaţă în cap, eventual să-mi dea şi sângele un pic, decât să fiu nevoită să aud spurcăciunea aia de frântură de manea! Credeam ca nu sunt capabilă de sentimentul numit ură; poate m-am înşelat!

One response »

  1. Asta ca să-ţi fie clar care este realitatea românească, să nu rămâi cu impresia atmosfera din prima duminica a câte unei luni are vreun corespondent real. Ştii ce, hai să înregistrăm o megalmanea data viitoare şi când ieşi de la schimb să dai tu pe volum maxim. Eu citesc de rup seara, da, da, da, da Mi se rupe de dumneata, da, da, da, da…. Eu mă bag la versuri!🙂

Leave a Reply

